Isnin, 11 Februari 2013

Coretan Penulis

As Salam...

  • Sudah agak lama saya menyimpan hasrat untuk menulis di blog sendiri setelah sekian lama membaca dan mengikuti blog penulis lain. Mungkin perasaan kurang yakin dan segan  tahap melampau telah membantutkan hasrat saya untuk adakan blog sendiri.
  • Sebenarnya saya masih tercari-cari apa tujuan dan motif saya untuk mengadakan blog sendiri. Malah saya sendiri masih kurang pasti dalam usaha untuk mengketengahkan isu apa yang perlu saya bawa. 
  • Padahal saya sudah ada blog sendiri sejak tahun 2010 lagi. Adakah ingin membawa isu politik? (rasa macam boring je),isu hiburan? isu semasa? isu kehidupan? kerohanian? Entahlah...mungkin ilmu didada ini terlampau sikit sangat agaknya. 
  • Dan ada coretan yang pernah saya terbitkan tapi mungkin keadaan masa yang tidak mengizinkan untuk saya meneruskan coretan telah membuatkan pelan saya terbantut. Malah saya turut memadam coretan-coretan saya sebelum ini.
  • Sejak masuk tahun 2013, saya terasa seolah-olah hasrat saya yang dahulunya ingin menulis dilaman sesawang ini timbul kembali. Jadi saya telah mengambil keputusan untuk berjinak-jinak semula dalam "line" ini. 
  • Dan saya telah putuskan untuk mencoret apa saja yang saya ingin ketengahkan berdasarkan pengalaman dan permerhatian dalam hidup saya ini. Insyaallah, jika diizinkan oleh blogger-blogger lain, mungkin saya ingin mencuit sedikit coretan mereka dalam blog ini.
  • Yang baik semuanya datang dengan izin Ilahi...yang mana ada kekurangan dan kecacatan adalah datang dari kelemahan saya sendiri. Wassalam..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan